۱۳۹۳ آبان ۲, جمعه

نقاب...


روان ما همچون جسم ما به مراقبت دائمی نیاز دارد. بدن ما زمانی که سیستم دفاعی اش ضعیف میشود، ویروس ها راحت تر به درون آن نقوذ میکنند و جا خوش میکنند. مشکل سیستم دفاعی بدن با بعضی از ویروس ها این است که انها مدام تغییر شکل میدهند و به همین دلیل از ورودی های بازرسی عبور میکنند بدون آنکه شناخته شوند. با کمی تخفیف میتوان همین مشکل را به ساخت روانی تعمیم داد. ما در تجربه های زندگی می آموزیم که چه کسانی را به خلوت خصوصی خودمان راه دهیم که آسیبی به ما نرسانند، ولی انسانهائی که قصد دارند به ما اسیب برسانند همچون ویروسها تغییر شکل میدهند و اگر خوب نقاب دروغین خود را بر چهره نگه دارند به راحتی وارد حریم خصوصی ما میشوند و آسیبهای جبران ناپذیری به ما میزنند. من چند سال پیش از تیمار ساختار دفاعی روحم غفلت کردم و به ورطه خوش باوری در غلطیدم و از روی بد شانشی یکی از این ویروسهای خطرناک از موقعیت استفاده کرد و به زندگی خصوصی من وارد شد. هر چند بیش از سه سال طول کشید تا آن ویروس را از زندگی ام بیرون کنم ولی لطمات زیادی به من زد. اما این تجربه درسهای آموزنده بسیاری داشت که سیستم دفاعی روح مرا تقویت کرد. مراقب ویروسهائی که با ماسک عشق به شما نزدیک میشوند باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر